Cultuurweek

8 maart 2017 - Krong Siem Reap, Cambodja

De afgelopen dagen hebben we veel van Siem Reap gezien en meegemaakt. Zondag hadden we nog een dag voor ons zelf, we hebben toen Emelie, een canadese en Manyin, een vlaamse ontmoet. Samen met hun zijn we Siem Reap verder gaan ontdekken. We hebben ook gezwommen bij een hostel verder op in de straat en 's avonds zijn we naar de pub street en night market gegaan. Maandag begon de roadtrip echt, we hebben Keo, onze gids in Siem Reap en Yva het derde meisje van de roadtrip ontmoet. (Maar met de eerste week doet Manyin ook mee, dus zijn we met zijn vieren.) Keo had een eigen tuk-tuk waarmee we eerst naar killing fields gingen. Dat waren twee tempels, waarvan in één botten lagen maar daar konden we niet in en de ander gewoon een tempel was. Er was daar ook een soort apart dorpje waar monniken wonen. We gingen daarna naar een openlucht war museum, dat was een soort van park waar tanks en kanonnen stonden. 'S middags zijn we naar Artisans d'Angkor gegaan, dat was heel leuk. Het was een werkplek voor mensen die geen opleiding hebben gehad maar hier dus wel geld kunnen verdienen. Er werd hout, steen, porselein en koper bewerkt. 'S avonds zijn we met zijn vijven weer naar de night market en pub street gegaan. En we krijgen drie keer per dag eten in the guesthouse.
Dinsdag zijn we 's ochtends naar de silk farm geweest, dat hoort bij Artisans d'Angkor maar is op een andere plek. We zijn daarna naar West Baray gegaan, dat is een waterresevoir. Het was heel mooi en zo rustgevend vergeleken met het centrum van Siem Reap. Dit was namelijk net buiten de stad en ongeveer een half uur rijden met de tuk-tuk. Dit was een hele mooie rit, het was de eerste keer dat we buiten de stad kwamen en we reden over zandweggetjes door de natuur. We hebben ook rijstvelden gezien! 'S middags hebben we een echte cambodjaanse masage gehad. Het was wel hard maar ik vond het heel fijn. En daarna hebben we afgekoeld in het zwembad.
Ik vind het tot nu toe super gaaf! Het was wel even wennen allemaal omdat ik het van te voren me niet goed voor kon stellen. Het is toch wel armer en chaotischer dan ik had verwacht. Maar tegelijkertijd is het ook zo'n mooi land! Vooral de natuur vind ik mooi (ook al heb ik daar nog niet veel van gezien) en de tempels vind ik ook erg mooi.