Weekend tripje

11 april 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Dit weekend zijn we met 20 mensen naar Kanchanaburi gegaan. Allemaal mensen die ook de cultuurweek deden, en één meisje had alles geregeld. We zijn op vrijdag met twee mini-vans naar Kanchanaburi gereden. We hebben gezwommen met zijn allen, want er is een zwembad bij ons hotel, en zijn daarna met zijn allen wat gaan drinken in het dorpje. Het is echt een hele gezellige groep!
Zaterdag ochtend zijn we om 10:00 uur vertrokken naar de Erawan watervallen. Dat is een hele grote waterval van 7 verdiepingen in een National park. We begonnen onderaan bij de eerste verdieping en liepen dan langs alle watervallen omhoog. En overal kon je zwemmen als je wilde, maar de hoogste, verdieping 7, was het aller mooist om in te zwemmen. Het was echt een flinke klim en ook heel veel klimmen over boomwortels en rotsen. Het was echt een super mooie wandeling. En we moesten ook weer het zelfde pad terug. Het was wel warm en vermoeiend, maar je kon overal afkoelen en het was gewoon super leuk! We liepen niet met de hele groep omdat sommige doorliepen en andere dan gingen zwemmen, maar je kwam elkaar wel de hele tijd tegen.
Zondag ochtend ben ik met twee anderen naar de death railway gelopen, dat was ongeveer 25 minuten. We vertrokken om 10:00 maar het was al bloedheet. De death railway is een spoorrails en het bekendste deel is de brug waar de spoorrails overheen gaat. Het werd gebouwd tijdens de tweede wereldoorlog door gevangenen. Maar door de slechte werkomstandigheden, ondervoeding en ziektes zijn er heel veel mensen overleden. Het duurde 17 maanden om te bouwen. De spoorlijn gaat van Thailand naar Birma en is 415 km lang. Het was heel erg mooi en interessant om te zien. We hebben daar even rond gelopen en zijn toen terug gegeaan. We hebben ingepakt en zijn toen weer terug gereden naar Singburi. Toen we daar aankwamen moesten er helaas een heleboel mensen snel weg. Want zij gingen naar het olifanten project en dat is op een andere locatie. Maar er zijn ook weer nieuwe mensen aangekomen.

1. Oma enOpa:
    11 april 2017
    Geweldig die watervaltocht lijkt me. Wat was de totale hoogte van de waterval ?
    Was het de brug over de River Kwai ? Die hadden wij destijds ook graag bezocht maar helaas. Cabaretier Wim Kan heeft samen met veel Nedelanders ook aan de brug gewerkt als krijgsgevangene van de Japanners
    Nog heel veel plezier en mooie ervaringen wensen we je, Oma en Opa
  2. Ellis:
    21 april 2017
    Wow, ik liep (weer eens... sorry!) achter en lees nu pas over die mooie waterval! Gaaf zeg!