Thailand!

7 april 2017 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Zaterdagochten om half 7 hebben Maaike, Emelie en ik de bus genomen naar bangkok. Bij de grens kregen we een visa en werd ons paspoort gecontroleerd, en moesten we overstappen naar een minivan. In Thailand zouden we nog twee uur moeten rijden maar dat werd vier uur omdat we in de file stonden. De hele reis duurde uiteindelijk 16 uur. Dat was wel vermoeiend!
De volgende ochtend hebben we ontbeten met Emelie (het Canadese meisje) in het centrum. We moesten daarna afscheid van haar nemen, want zij reist alleen verder. Om 12:00 werden we opgehaald door de organisatie en zijn we naar Singburi gegaan. Dit is hetzelfde als in Samraong, het hoofdgebouw van de greenlion in Thailand. We zitten hier met ongeveer 35 vrijwilligers en het is heel gezellig. We eten 3x per dag met zijn allen. De afgelopen week hadden we weer introductie week en we waren met 26. We hebben tempels gezien met enorme boeddha's, waaronder ook de grootste boeddha ter wereld. We hebben de oude stad Ayutthaya gezien, we zijn naar een silk farm geweest, we hebben armbanden gemaakt, we hebben door het dorp gewandeld en gefietst, Thaise taal- en kooklessen gehad, naar een barbecue geweest en nog wel meer. We gaan overal heen met een hele leuke bus waar we net in passen. De groep is super leuk en gezellig.

Tot nu toe bevalt Thailand mij ook heel goed! Ik vond Cambodja tot nu toe wel gezelliger. Maar Thailand is meer ontwikkeld en veel schoner dan Cambodja.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irene:
    7 april 2017
    Hartstikke leuk, Cato. Heel mooi daar met die eilanden en zonsonder/opgangen. Paradijselijk ziet het eruit., lieve groeten mama
  2. Oma enOpa:
    8 april 2017
    Vanmorgen zeiden we, waar blijven de berichten en ja hoor onze wens werd meteen vervuld.
    Prachtig ja, die tempels, heb je de namen nog ?
    Wat een leuk programma hebben jullie, geniet er maar van.
    Fijn dat je het feest van je zus via skype nog hebt kunnen meemaken.
    We kijken uit naar het volgende verslag, veel kussen en tot later. Oma en Opa
  3. Kim:
    9 april 2017
    Wat heb je al weer veel gedaan in Thailand! Super leuk om te lezen! Veel liefs van Kim
  4. Carla:
    9 april 2017
    Jeetje: en heel erg veel dingen doen en heel erg veel nieuwe mensen ontmoeten, je hebt het er hartstikke druk mee........... ook nog tijd om te luieren en niksen?
    Geniet maar lekker van alles......... ik ga morgen met Michiel naar Ikea om nog wat spul voor zijn nieuwe flatje in Zwolle te kopen....... zullen we ruilen??? ;) Dikke zoen, Carla.
  5. Marian:
    10 april 2017
    Ga je nog contact houden met Emelie ? Altijd leuk om een adresje in Canada te hebben :)
    Wat een nieuwe indrukken weer . En gelukkig ook weer een gezellige groep .
    Veel plezier !
    Liefs Marian .
    p.s. grappig om je gezien te hebben op Kim haar verjaardag .
  6. Cato Bijlmakers:
    11 april 2017
    Hoi opa en oma, ja ik heb jullie wens gehoord! En ik denk dat ik nog wel ergens de namen heb ja. Het skypen was inderdaad heel leuk, alsof ik er bij was!
    Carla: ik heb eigenlijk de hele reis nog geen tijd gehad om te luieren! Maar dat is een goed teken toch ;)
    Marian: ja ik ga zeker nog contact houden met Emelie!
  7. Ellis:
    21 april 2017
    Hee Cato, ik kijk nu al uit naar je Thaise kookkunsten binnenkort! ;-)