Het paradijs

31 maart 2017 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

We zijn sinds zaterdag middag in Sihanoukville, aan de kust. Ons guesthouse is op vijf minuten lopen van één van de stranden. Daar zijn we de eerste avond gelijk heen gegaan, het is er heel gezellig want er zijn allemaal restaurantjes.
Zondag zijn we naar Otres beach gegaan, dat was ongeveer 20 minuten rijden met de tuk-tuk. Maar het is wel een mooier strand om op te liggen. We zijn daar eigenlijk de hele dag gebleven tot zonsondergang.
Maandag hebben we een tour gedaan in het Ream national park. We hebben eerst een stuk over de rivier gevaren en hebben toen een kleine jungle trekking gedaan. We hebben toen een stuk door de mangrove gevaren, dat was heel mooi, en we hebben een hoge wankele toren beklommen. Daarna zijn we nog naar een strand in het park gegaan, daar hebben we gezwommen. Er was niemand anders op het strand.
Dinsdag hebben we een snorkel tour gedaan, dat was heel leuk! We zijn met een bootje voor een eilandje gaan liggen en daar konden we er uit springen om te snorkelen. Heel erg mooi! Niet heel kleurrijk maar nog steeds heel mooi. Na dat we een tijdje hadden gesnorkeld zijn we naar een ander eiland gegaan, dat was een heel mooi strand. Met super blauw water en super wit zand. We hebben daar gelunched en gezwommen. We zijn daarna weer voor een ander eiland gaan liggen en daar hebben we ook weer gesnorkeld, echt heel leuk!
Woensdag zijn we naar het eiland Koh Rong Sanloem gegaan, maar dit haddden we zelf geregeld. We hadden de slow boat genomen die 1,5 tot 2 uur duurde. Maar we werden alle drie zeeziek. Toen we aankwamen voelde we ons gelukkig wel snel weer beter. Het was echt een prachtig eiland. We hebben daar lekker gedobberd en een beetje rond gewandeld. Maar verder dan de stranden kan je niet wandelen, want dat is alleen maar hele dichte jungle.
Maar toen ik over het strand liep kwam ik Miek en Sofie weer tegen! Echt heel toevallig! Ze vertelden dat ze al een paar nachten op het eiland verbleven, maar wel op een strand aan de andere kant van het eiland. Toen heb ik besloten om ook een nachtje te blijven. Nadat Maaike en Yva terug zijn gegaan naar Sihanoukville, ben ik met Miek en Sofie met een bootje naar hun strand gegaan. Zij zaten op een heel leuk strand, het was echt een soort backpackers dorpje. Het was heel relaxed en gezellig, iedereen groette elkaar en begon gewoon even een gesprekje. Er waren ook mensen die daar voor twee dagen wilden blijven, maar nu na 6 maanden er nog steeds zitten, omdat ze het zo leuk vinden! Na het eten zijn Miek en ik in het donker gaan zwemmen, omdat er dan lichtgevende plankton is! We hadden duik brillen want onder water zie je het het best. En als je dan beweegt is het net alsof je toverkracht hebt, omdat de plankton om je heen dan licht geeft. We hebben er echt lang in gezeten en hoe later het werd hoe meer plankton er kwam. Het was echt heel mooi!
'S avonds heb ik in een dorm geslapen, dat is een kamer die je met meerdere mensen deelt. Dat was helemaal prima. En 's ochtends heb ik de zonsopkomst gezien dat was echt prachtig! Ik ben de hele dag nog op het eiland geweest en ik kwam rond 18:00 terug in het guesthouse.
Vandaag hebben we onze tas weer ingepakt en nog wat laatste souvenirs gekocht. Rond half 4 hebben we de bus genomen naar Phnom Penh, daar zit ik nu in. Want morgen vroeg nemen we de bus naar Bangkok!

1. Kim:
    5 april 2017
    Wat een leuk verhaal weer! En wat een prachtig tropisch eiland. Het is leuk om alles eerst via skype te horen en daarna ook nog te kunnen lezen :)
    Heel veel plezier!!
    Veel liefs van Kim