Vrijwilligerswerk in het nationaal park

2 mei 2017 - Wageningen, Nederland

Maandagmorgen (17 april) ben ik met vijf andere meiden naar het nationaal park vertrokken. Het was een reis van 5 uur lang in een truck, heel vermoeiend maar vooral heel mooi. Onderweg hebben we bij een hele mooie waterval gelunched en zijn we ook nog naar en prachtige tempel geweest. We verbleven deze week in een soort heel klein resort. De eerste paar dagen waren we ook de enige gasten, maar de eigenaren waren super lieve mensen. Er was een eet gedeelte waar drie keer per dag eten voor ons klaar stond. En verder waren er allemaal soort kleine huisjes voor twee personen met een slaap- en badkamer.
De dag dat we aankwamen hebben we 's avonds nog een wandeling gemaakt door het kleine dorpje waar we zaten en een hele mooie zonsondergang gezien. We zaten echt midden in het park en de omgeving was zo mooi.
Dinsdag zijn we eerst naar één van de hoofdgebouwtjes geweest van het nationaal park. Dit is ook een uitkijkplek voor de parkrangers om dieren te spotten. We hebben hier geholpen een elektrisch hek te bouwen om de dieren te beschermen. Later op de dag zijn we naar een winkel geweest om planten te kopen voor de dag daarna. Het was best een eind rijden naar de winkel, waardoor we veel van het park zagen, wat heel mooi was. 'S avonds zijn we naar een local market net buiten het park geweest.
Woensdag hebben we de planten geplant die we dinsdag gekocht hadden. We hebben de planten op een heuvel geplant, om erosie tegen te gaan tijdens het regen seizoen. Dit was best wel veel werk. 'S middags hebben we gelunched bij een super mooi meer. Na de lunch zijn we naar een mulberrie farm geweest, hier werd wat verteld over de mulberries en we mochten gewoon rondlopen en eten van de bomen. Na de mulberrie farm zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat ik al 1,5 week last had van mijn keel. Ik moest even uitleggen wat er was en bloed laten prikken, gelukkig was er niks aan de hand maar ik heb wel antibiotica mee gekregen.
Donderdag hebben we samen met een groep mensen die in het park werkten een dam gebouwd om water op te vangen. Hier zijn we bijna de hele dag mee bezig geweest en was erg leuk om te doen. 'S avonds toen het ging schemeren zijn we naar een uitkijkpunt gegaan, want vanaf daar konden we een kudde wilde buffels zien.
Vrijdag zijn we naar een heel mooi uitzichtpunt gegaan en we hebben daar even rond gelopen. Daarna zijn we naar een mushroom farm geweest, daar kregen we een rondleiding door de farm heen. En hebben we paddenstoelen thee gehad, maar die was niet zo lekker. Aan het eind van de middag hebben we zelf met zijn zessen nog een lange wandeling door het park gemaakt. Dit was heel erg mooi maar wel heel warm.

1. Oma enOpa:
    4 mei 2017
    Lieve Cato,
    Bedankt voor de leuke / interessante verhalen.
    Het water loopt ons uit de mond bij het lezen over die geweldige watervallen
    Dus toch een beetje bouwersbloed meegekregen , vandaar het bouwen van die dam
    Een ding begrijpen we niet, waarom ben je toch teruggekomen ?
    Hopelijk kun je met de opgedane ervaringen hier in Nederland veel doen
    In elk geval, ons heb je geboeid, we hebben jouw reis mogen meemaken ,bedankt en tot spoedig .